tisdag 18 maj 2010

att skriva om mat

MAT

Så länge jag kan minnas har jag älskat mat.
Jag kommer från en matglad familj. Både farmor och mormor lagade fantastiskt god mat och min mamma är ständigt på jakt efter nya recept.
När någon i vår familj varit borta på någon tillställning, resa eller möte är första frågan när vi kommer hem : -"Vad fick ni att äta?"

I min bokhylla finns massor av kokböcker, tittar ofta i dem, men det är sällan jag lagar något ur dem.
Inspirerad av filmen Julie och Julia, där den unga kvinnan Julie bestämmer sig för att blogga kring Julia Childs kokbok, tänker jag nu försöka laga mer mat ur mina kokböcker.....och samtidigt blogga om det.
Jag sätter ingen tidsgräns eller något mer mål än att jag ska njuta av god mat och samtidigt få nytta av mina kokböcker.
Namnet på bloggen??.....Bland mina kokböcker....det är just dit du är inbjuden!


1 kommentar:

  1. Jag tackar för inbjudan och följer glatt med på resan! Det låter som en härlig idé, tycker jag. själv bloggar jag också om mat, när tiden och inspirationen sammanfaller... Får jag lägga en länk till dig? Lycka till!

    SvaraRadera